GI eller inte

Vi håller på att läsa artiklar som är för och emot GI metoden. Väldigt spännande kan jag säga och efter mina biokemi timmar i bänken kan man börja sätta ihop ett och annat om vad som är viktigt för att kroppen ska kunna fungera. GI är ett väldigt effektivt sätt att gå ner i vikt snabbt och ändå få äta dig mätt. Det enda man behöver göra är att strunta i Kolhydraterna.Är detta så bra? visst om man vill gå ner i vikt. Men det Finns inget vetenskaplig undersökning som säger att det inte kan ge framtida biverkningar.

Jag håller nog med om att denna diet är inte hälsosam då du måste få i dig kolhydrater för att hålla din kropp i bästa form och att alla funktioner/enzymer i kroppen ska fungera. Det finns faktiskt en anledning till att vi äter kolhydrater och vet du varför? Det vet jag. Din hjärna är prio nummer ett och får inte den glukos från maten (kolhydrater) så börjar det bryta ner fett och proteiner som din kropp har lagrat i fettdepåer och muskler. Denna process tar väldigt mycket energi, för kroppen att göra om fett och proteiner till glukos och ketokroppar. Hjärnan ställer in sig på små doser av energi. Så när du inte ha en varienrade kost rubbas något i kroppen då proteiner, fett och kolhydrater är beroende av varandra för att få en fungerade system i kroppen.

Självklart är detta mina tankar och mina åsikter.
Men jag tror även att en varierande kost och träning ger kroppen den ultimata processen att hålla igång och leva länge. Man ka äta allt bara i måttliga mängder.

TRÄNA ÄTA OCH SOVA så mår man bäst!!

Sov gott
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Julia

Låter bra det=) Asså äta sova och träna

2010-01-23 | 12:44:36




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!