Budapest resan

Ursäkta min svenska in detta inlägg skrev detta på 7 min:)

Tisdag
Landade i härliga soliga Budapest runt 16 tiden och åkte hem till Krilles farmor.
Fick härlig Ungern mat (Den bästa). Sen kom resten av K släkt och vi hade en familje middag.
La oss tidigt för att vara fullt laddade inför onsdagen.


Onsdag:
Hela dagen var vi på Ramada som är ett jätte stort bad palats lite utanför Ungern. Där var vi med Kristians pappa. Det kostade runt 350 kr för oss 3 men det var sjukt roliga saker att åka så det kan jag rekommendera.
Åt lunch där och sen åkte vi hem till farmor och åt middag.






På kvällen åkte vi till Kristians barndomskompis Parko och hans tjej Sofie.
Drack vin och hade det väldigt mysigt.



Torsdag
Åkte vi till Margit ziget som är en ö i donau floden i mellan buda och pest sidorna nära centrum. Där finns det också ett badpalats och vi var där och solade badade och åt hela dagen. På kvällen innan shopping center Mammut stänge sprang vi dit och shoppade 2 linnen på rea för 300 kr. roligt att shoppa i affärer som inte finns i Sverige. Kvällen var lugnt med tidig läggning.


Fredag
Bokat tid hos Kristians kompis tandläkarklinink och fick våra tänder fixade för ett mycket mycket bra pris. (tjänade in våra flygbiljetter på att gå till honom kan jag säga) Så åker ni till Ungern GÅ TILL TANDLÄKAREN, mycket billigt. Sen var det shopping för hela slanten på det största shoppingcenter i Europa tror jag det är Wester.
Hittade faktiskt lite i en jätte billig affär. Men det är det ju ingen som vet här i Sverige vad det är för något:) Väl hemma helt slut efter dagen var det dags att slira om till partystassen och sticka till K vän och förfesta. Hade sjukt kul sen var det utgång i centrum och JA alkoholen är sjukt billig och INGET inträde!!!
Kom hem vid 3-4 tiden och sov sött hela dagen.

Det nya linnen jag köpte



Hemsk bild på mig


Kiss kiss

Lördag
Efter många timmars vila stack vi till den stora shopping gatan i Budapest. Och vi gick till Tommy Hilfiger och fyndade en sjukt snygg jacka till mig och massa annat på Zara.
Gick på stan till 20 och hemma kollade vi på en lite för snuskig film för att ses med farmor (som vi gjorde och det blev lite pinsamt då och då) sedan läggdags och sova gott.

Söndag
Då var det släktgrillning hos Kristians Faster och det var såååå gott och mysigt. Dem är så otroligt snälla fast jag inte kan ha ett normalt samtal med dem( kan ju tyvärr inte språket rikitg än då)
Men hemma på kvällen och kollade på en till film med farmor och åt chips och choklad ( JA JAG BLEV FET)


SUN SUN

Farmor och Kristian

Faster

MEE!

Måndag
Ni kommer inte tro mig men vi åkte till yttligare ett shopping center i BUdapest kallas Arena plaza.
Shoppade loss med våra sista pengar ( SJUKT mycket shopping center i Budapest vill jag lova)
Sen hem till farmor och umgicks lite och sedan vidare till K vän för en middag och film.

Tisdag
Flyget hem!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!