Fundersam

För några dagar sen såg jag på Blondinbellas blogg att hon sålde sina nya kläder.
Dem var jätte snygga, men en grej som störde mig var att hon hade valt en väldigt smal "modell tjej". Denna unga kvinna pratat ofta om att man inte ska bry sig om sin vikt och att ha bra självkänsla. Så jag skrev ett mail till henne och tyckte att det hade varit mer spännande om hon hade tagit en tjej i större modell för att verkligen bevisa att man behöver inte vara jätte smal för att lyckas som tex modell (där vikt är ett dilemma). Jag skrev att detta kanske skulle hjälpa många tjejer som har en "normal" vikt att kanske inse att det som media visar (kända personer) är "rätt" sätt att se ut. Skrev ett väldigt fint mail till henne. Nu till det som jag blir besviken på är det otroligt otrevliga mail jag får tillbaka. (tycker faktiskt om att läsa hennes blogg men blev väldigt besviken på hennes svar till mig)

Blondinbella svarar:
Du har aldrig tänkt på att även smala människor kan vara osäkra och behöva självkänsla?
Självklart ska alla kroppsformer få synas och ja två gjorde iaf det på pressbilderna. Mathilda som är naturligt smal och Bella som är naturligt kurvig

men om ni se på hennes sida när hon tar bilder ihop med sin model så tycker absolute inte jag att denna model är naturligt smal. Är det detta ideal som blondinbella anser naturligt smal? Det är ju helt sjukt? Och att hon anser sig själv som naturligt kurvig! URSÄKA men vad är jag då VÄRLDENS FETASTE? (det tycker jag inte) 

Min mening med mailet var att peppa att kanske ha med modeller då i Blondinbellas klass "NORMALT KURVIG" varför inte då ha det i sin kollektion. VARFÖR HA SMALA MODELLER NÄR HON JOBBAR SÅ MYCKET MED SJÄLVKÄNSLA OCH ATT MÅ BRA! Ser vi inte tillräckligt med smala smala modeller i våran media värld?  Tycker faktiskt hon går emot sig själv med sina åsikter i denna punkt. Hon har en anledning till detta HON VILL SÄLJA SINA KLÄDER och det gör du mycket bättre med en SMAL snygg modell än en mullig Jessica som mig.
Nej Bella ta då en modell med dålig hy. Normal kurvig och ett otrolig utstrålning med självkänsla när det är det du hela tiden kämpar med i din blogg.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


johanna

Fast jag har varit inne på den tjejens blogg och hon ÄR naturligt smal! De finns jäääätte många tjejer här i världen som är smala och inte KAN gå upp i vikt.

Ska dom behöva höra att dom inte är naturligt smala då?

Ska dom behöva skämmas för att dom inte kan gå upp i vikt!



Jag är själv mullig. Men jag anser inte att Bellas Modell är fel! Däremot så kan hon gärna ha fler modeller i olika kroppsformer, men att säga att tjejen inte är natruligt smal tycker jag är elakt för du vet inte hur mycket hon kämpar för att gå upp i vikt!



Ville bara säga det!

Att bara för att alla inte är mulliga behöver de inte betyda att dom är anorektiska!

Men visst vore de väl kul om hon kunde valt en tjej med mer former som Bella!

Och bara för att Bella säger att hon är kurvig så behöver de inte betyda att du är fet..

INGEN människa på denna gjord har samma kroppsform..Alla ser vi olika ut



Denna kommentar är inte meningen att vara elak på nåt sätt. Utan jag ville bara skriva vad jag tycker om detta!

//JOhanna



2009-12-17 | 09:09:33
http://johannakarlssons.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!