Torskfile med äggsås i ugn

Visst är det nyttigt med fisk med svårt att veta hur man lagar till den.
Idag gjorde jag ett nytt recept som jag tycker ni ska testa. Super enkelt super billigt och snabbt!
TID endast 30 min.

Tillagning

4 pers.

1 block torskfilé
3 hårdkokta ägg
1 dl frysta ärter
salt och peppar
4 tsk margarin
1 msk vetemjöl
3 dl mjölk

Tina ett torskblock. Lägg i en ugnsfast form i lagom storlek.
Skär äggen i äggskärare en gång på ledden och en gång på tvären så det blir små bitar.

Smält margarin i kastrull, strö över vetemjöl rör om. Tillsätt all vätska på en gång. koka upp under omrörning, krydda med salt och peppar efter smak. Tillsätt ärtor och ägg.

Häll såsen över torskenGrädda mitten av ugnen ca 30-40 min. Är lite olika beroende på ugn. 200 grader.

Servera med potatis, potatismos. Gärna en grön sallad till.
Populär hos barn.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!