Finns i mina tankar

Fick en tanke av Lovisa som snart gick bort för 2 år sen, lämnade en tanke för hennes familj och hennes vänner. Kom i håg att jag skrev en dikt till henne och alla runt omkring henne som kände henne. Brukar tänka på henne.

Till Lovisa

Dina vingar var så starka

Dina vingar var så starka att de klarade lyfta dig från marken.
Du flög upp till änglarna.
Dina vingar växte för fort och du blev fri.
Om de hade vetat, alla dina änglar här nere på marken.
De hade aldrig släpp i väg dig. Men nu är du fri, fri att flyga vart du vill.
Jag vet att du ser oss i himmelen där du flyger med dina vackra vingar.
Du tar oss under dem och skyddar oss tills våran vingar klarar flyga upp till dig.
Vi kommer flyga runt tillsammans i himmelen när vi är redo. Vänta på mig, jag kommer. Mina vingar sprider sig och lyfter sig upp till dig, jag kommer.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Linn

Tack Jessica för den fina dikten, kändes gott att läsa den trots att livet känns tungt när syster inte finns längre...

2008-12-06 | 23:10:40
Louise

Jessica, så vackert!

2008-12-07 | 21:40:09
Anonym

Det va precis vad jag behövde idag. Tack!

2008-12-08 | 16:27:08




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!