LCHF

Jag tycker verkligen inte LCHF är en diet livet ut. Det kan vara en bra kost för viktnedgång, men om människor skulle äta NORMALT och inte äta snabba kolhydrater och röra på sig så skulle man vara normal viktig. LCHF passade mig perfekt för att få bort dem där kg, men nu kör jag på med normal kost och går ner ändå. Det är ju inte pasta, ris och potatis som har gjort folk feta, det är de där andra som man vet att man inte får äta ja kaka, chips och fet mat. Alla får självklart köra sitt race, men det finns faktisk en anledning till att man äter pasta, ris och potatis och det är den enda energin som kan förse hjärnan med bränsle. När vi inte äter kolhydrater tar kroppen av sina fettreserver och bryter ner dem till en liknade molekyl som kolhydrater ser ut som kallas keton. Det kostar energi för kroppen att omvandla fettmolekylen till keton molekylen. Det finns ingen forskning av att keton skulle vara farligt tydligen, men jag tror inte problemet ligger i pasta, ris och potatis. Vad tror ni? Är det bara en trend som är smidig?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!