Dag 2 LCHF

Ja jag är inne på dag 2 och det är inget specellt som alltid. Jag tycker det är så lätt och jag blir så mycket hårdare mot mig när jag vet mina krav. Hade säkert gått lika bra med normal kost och träning. Håller inte med Katrin Z om att LCHF är det bästa. Det beror ju på vem man är och hur ens vardag ser ut. Hon har gått ner 20 kg på ett år, det kan jag med göra om jag tränar och äter normal kost och inget skräp som chips, godis, kakor och läsk. Det är ju det hon undviker och om man också undviker det när man tränar och äter vanligt minskar man i vikt. Tror LCHF är bra för att då går du på en speciell diet och du "fuskar" inte i lika stor utsträckning som en "normal kost". Så är det personligen för mig, men tycker man att man kan äta strikt utan tomma energibomber så klart man kan minska. Viktigaste är att man får kunskap av vilka fel man gör. Jag läser ju kostekonomprogrammet och vi läser ju mycket om mat och hälsa. Sitter i dataprogramm och räknar kalorier hit och dit. Jag kan meddela att små mängder som 1/2 dl juice extra i glaset ger ca 60 kcal (oftast tar man ett helt glas extra). Därför är dryck en farlig bov i maten. Jag har minskat i vikt kan jag säga för att jag vet hur det biokemiska fungerar med kroppen och för att min kunskap varje år ökar jag vet vad som händer med min kropp när jag kommer in i keton och hur kroppen citronsyracykel (har du hört det innan) fungerar för att hämta energi till hjärnan som är glukos.

Varför luktar vi aceton när vi är i keton? Läs det..

Jag och min systerdotter efter världens längsta backe i slottskogen
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!