Förstår er!

Ni som läser som precis startat er resa jag lovar jag har varit där. Kämpat mig till gymmet i 3 månaders tid men vågen står väldigt väldigt stilla . Gått på alla jäkla dieter som jag kunnat och verkligen gett upp i bland. Jag vägde 79,9 kg som mest och jag tycket jag åt rätt och att jag åt inte så mycket godis och snabbmat. MEEEENNNNNNNNNNNNN i dag herregud!

Asså mitt ätande har ändrat sig och jag vet verkligen vad jag gjort för fel och den känslan är så skön för då vet jag vad jag inte ska göra! det är den känslan man ska hitta den där som gör att man förstår hur fel man levt sitt tidigare liv och kan förändra det. Jag åt alltid massvis med mat tog alltid två gånger! Tänk en måltid ligger på 500-600 kcal ta två gånger blir typ 800 kcal på EN måltid. Halva dagsintaget,, DRYCK ajabaja ingen juice inget sånt gott varken till frukost, lunch eller middag! sådana små saker tänker man inte på, att man äter en liten kaka herregud där snackar vi om bomber Då skjuter kcal intaget i höjden. Sen detta med något sött efter maten som min mamma älskar:) Hon tar bara en liten chokladbit mörk 70 % och så är det bra.. Gör det du med om du måste med bara den lilla biten är sjukt mycket kcal. När man tänker efter är det inte ens roligt att äta godis, snacks och sånt. Asså det är så sjukt mycket slit för den där påsen och chipsen. SKA DU VERKLIGEN ÄTA SÅ GÖR DIG FÖRTJÄnt då kan jag hålla med om att man kan ta den. Men låter du bli så är steget mot en lättare vikt närmare.
så mitt tips är att du ska se vad gör jag för fel och hur ska jag ändra min livstil? Tycker inte man ska börja träna som en galning om man aldrig gjort det det räcker med 1-2 ggr i veckan för att sen längta till att få gå dit nästa gång:) har du gjort något aktivt i dag? det har jag om inte så planera när det ska ske och GÖR DET!



Jag i DEC 2010 75 kg tung
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sofia

Du har så rätt så! Det är så många kcal man inte riktigt inser att man trycker i sig under en dag om man inte tänker efter. Jag insåg när jag ändrade min kost i våras hur fruktansvärt mycket socker och annat dåligt det fanns i maten jag lagade som jag inte riktigt hade räknat med. Trodde att jag var hyfsat hälsosam men kan säga att tog inte lång tid från att kläderna satt lite lösare efter jag hade börjat med den nya kosten :P Har mina förhoppningar att det ska bli samma resultat nu när jag börjat äta ordentligt igen :)

Men samtidigt som jag tycker att det är väldigt viktigt att tänka på vad man stoppar i sig, speciellt när man vill ner i vikt, så är det himla svårt att vara på en balanserad nivå. Känns som att man kan bli lite för besatt av alla kalorisiffror..

2011-11-02 | 22:23:47
http://motformen.blogg.se/
C

Den texten var oehört peppande, och håller med dig som fasen! :) Tack för inspirationen!!! :) Kram

2011-11-03 | 16:45:30
http://imgoingthin.webblogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!