Indiskt Naan bröd

I dag har jag gjort grupp arbete med min mysiga Lydia. Hon är jätte duktigt så det känns väldigt bra.
När jag kom hem tänkte jag baka Naan bröd som är från Indien. Smakade det för några veckor sen av Josefine. Det var så gott. Så här blev resultatet

I Ugnen
 
På Krilles tallrik

Detta var verkligen super enkelt och det är verkligen jätte gott.

Recept
8 dl mjöl
1 tsk Bakpulver
3/4 tsk salt
1 1/2 dl Mjölk
2 msk matolja
1 1/2 dl naturell yoghurt
1 ägg
Olja till att pensla

Blanda Vetemjöl, bakpulver och salt
Tillsätt mjölken och blanda väl
Vispa samman olja yoghurt och ägg
Häll lite i taget av Yoghurten blandningen ner i degen och blanda till en smidig deg.
Låt stå i rumstemperatur i 1 h
Dela den i 6 bitar
Kavla ut i platta cirklar och smörj dem med flytande magarin eller olja  och in i ugnen 250 grader 5-7 min
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!